Dostat se na hranu

Není to tak dávno, co se mnou dělal rozhovor Patrik Pavel pro jeho nový projekt #vzdyvpred. Kromě řady zajímavých témat, třeba toho hlavního, jak si jako trenér vydělat milion korun, jsme se bavili také o úspěchu a neúspěchu. Dostali jsme se na téma mých vlastních neúspěchů, kde musím přiznat, že jich bylo bohatě. Když jsem se bavil s některými podnikateli, kteří zažívali nebo čerstvě zažili neúspěch ve svém podnikání, vždy je to velmi obohatilo, pokud to ustáli.

Jak ostatně říká v rozhovoru pro časopis Fitness Business Jan Mühlfeit, je potřeba dostat se na hranu. Na hranu svých schopností, svých vlastních možností, svého komfortu, neustále testovat. Roger James Hamilton tomu říká „dělat kampaně“. Vím, jak to zní, ale pravdou je, že stejně jako v kampani si člověk postupně testuje jednotlivé možnosti, nebo chcete-li jednotlivé hrany, a když to jde, posouvá je. Investuje více a více, aby se mu také více vrátilo. A nemluvím pouze o penězích, ty jsou jen důsledek, nikdy by neměly být hlavním cílem.

Řada z nás podniká právě za účelem definice podnikání, tedy dosažení zisku. Pokud však do své podnikatelské definice přidáme poslání, každé, byť sebebolestivější posunutí vlastních hranic, vlastní komfortní zóny najednou začne dávat smysl. Přiznám se upřímně, většinu svých podnikatelských aktivit jsem zakládat primárně s vidinou finanční odměny. Až po velkých pádech z výšin podnikatelské a osobní nabubřelosti, nafouknutého ega, jsem pochopil, že kde není skutečné poslání, tam dopad víc bolí.

Jedině pokud tomu, co děláme dáme hlubší smysl, začneme pomáhat, ale nebojíme se svoji cenu zvyšovat, máme šanci dosáhnout všeho, co chceme. Můžeme tomu říkat svoboda, osobně bych to nazval další krajinou za obzorem. A je moc milé zjištění, že když podnikáme, nebo cokoliv v životě děláme s posláním, mnohem víc to naplňuje naše vlastní životy. Poznávání neznámých krajin za obzorem je totiž minimálně stejně důležité jako profit, který z toho plyne.

Nezapomínejte tedy na to, proč jste začali podnikat a komu jste tím chtěli pomoci. To totiž může být to jediné, co vás posune z jakéhokoliv bodu, kdykoliv přijde lenost, pád, nebo stagnace. A vy víte, že přijde.

Krásné léto!

Karel Jarušek

P.S.: Záznam rozhovoru si můžete poslechnout na http://bit.ly/vzdyvpred.
P.S.2: Tento text vznikl jako úvodník pro letní číslo časopisu Fitness Business. K dispozici bude od 1. 8. v el. podobě a o týden později také v tištěné.

Karel Jarušek
Dlouholetý marketér, obchodník, dříve osobní trenér, kterého opravdu baví pomáhat v podnikání osobním trenérům, fitness projektům, fitcentrům a studiím skupinových lekcí a ukazovat jim i jinou (lepší) cestu. V poslední době ho díky tomu někteří provozovatelé označují s humorem jako "Pohlreicha ve fitness". Má praxi ve fitness od roku 2003, působil 5 let ve vedení Balance Clubu Brumlovka, otevřel v roce 2012 Sulice Health Club a od roku 2009 pomáhá řadě fitness projektů u nás. 5 let vydával časopis Fitness Business a také jste jej donedávna mohli potkat ve vedení České komory fitness. Jeho cílem je pomáhat fit podnikatelům na cestě k úspěšnějšímu podnikání ve fitness, protože úspěšné podnikání v tomto oboru znamená více šťastnějších klientů.
Komentáře