Potřebujete pomoci?    Volejte: +420 602 777 654    Pište: karel.jarusek@fitacademy.cz

Čekat, nebo snít?

ID-100263441Říká se, že kdo sní, žije. Kdo sní, má vizi. Kdo nesní, vlastně nežije. A to platí i v byznysu, nebo hlavně v byznysu. Často se setkávám s majiteli fitness provozoven, kteří měli na začátku nějakou vizi, sen. Chtěli vybudovat něco, co jim dávalo smysl, nebo jen nabídnout něco, co doposud na trhu v jejich lokalitě chybělo. Postupem času, ať formou různých změn, neustálého řešení provozních starostí i radostí, jaksi na svoji vizi zapomněli. A najednou řeší, že už jsou se svými starostmi tak daleko, že skoro mají pocit, že není cesty zpět.

Mít či nemít vizi může podnikání buďto nakopnout, nebo postupně přivést ke krachu. A je jedno, že někdy je cesta na dno hodně dlouhá.

Jak by taková vize měla vypadat? Trochu si dovolím použít slova z knihy Tajemství a dalších inspirativních knih: Čím barevnější a čím detailnější bude, tím lépe pro vás. Zapište si ji, když to budete umět, klidně i nakreslete a vyvěste si ji někam viditelně. Jak velká by měla být vaše vize? Čím větší, tím lepší, i když začínáte od nuly. Pro malé sny se většinou nevyplatí ani vstávat z postele. Sám mám za sebou některé velké neúspěchy, takže věřte, že vím, o čem píšu.

Můj tip: začít s vizí na tři roky. Tam někam ještě dohlédneme, umíme si představit, kde zhruba budeme, až nám bude o tři roky více. Prvním problémem při stanovování vize, snu totiž je, když je příliš vzdálený. Pak máme pocit, že je ještě čas podnikat některé kroky. Tři roky jsou dostatečně daleko, ale zároveň dostatečně blízko.

Hotovo? Super, pojďme dál. Tři roky jsou daleko, nastavme si tedy jednotlivé kroky. Jak se ke svému cíli dostat a co uděláme v příštích třech měsících? I tady je skvělým tipem vše si psát a kreslit. Čím víc obrázků, tím víc to člověka udrží v obraze. A všechno pověsit viditelně na stěnu!

Takže finálně máme na stěně dva velké papíry: jeden s naším snem za tři roky, jeden s cíli na příští tři měsíce. Kudy se vydat je zcela individuální, každý volí svoji cestu, nikdo cizí mu do ní kecat nebude. Ale pořád je to lepší, než když plán chybí zcela a provozovatel jen bezcílně bloudí trhem fitness. Občas někde koupí nějaké vybavení, protože je zrovna v módě, občas chce prodat něco ze stávajícího vybavení, co už tolik netáhne.

Položme si vždy otázku: Zapadá toto do mého snu, plánu? A jak?

Přeji po všech stránkách krásné dny!

Karel Jarušek
Dlouholetý marketér, obchodník, dříve osobní trenér, kterého opravdu baví pomáhat v podnikání osobním trenérům, fitness projektům, fitcentrům a studiím skupinových lekcí a ukazovat jim i jinou (lepší) cestu. V poslední době ho díky tomu někteří provozovatelé označují s humorem jako "Pohlreicha ve fitness". Má praxi ve fitness od roku 2003, působil 5 let ve vedení Balance Clubu Brumlovka, otevřel v roce 2012 Sulice Health Club a od roku 2009 pomáhá řadě fitness projektů u nás. 5 let vydával časopis Fitness Business a také jste jej donedávna mohli potkat ve vedení České komory fitness. Jeho cílem je pomáhat fit podnikatelům na cestě k úspěšnějšímu podnikání ve fitness, protože úspěšné podnikání v tomto oboru znamená více šťastnějších klientů.
Komentáře