Nastává soumrak vůdců?

Když se řekne leader, každý si pod tím představí něco jiného. Někdo vedení lidí, někdo jejich řízení, někdo rozdávání a kontrolu úkolů a skoro nikdo hledání potenciálu svých lidí. Přiznávám, že k tomuto zamyšlení mě přivedl jak rozhovor s Honzou Mühlfeitem a Katkou Novotnou, ale obzory mi doplnil ještě Roger Hamilton se svou dynamikou bohatství. Klasický systém vedení pro stávající...

Úspěšný osobní trenér v zisku není mýtus!

Na jedné nejmenované mezinárodní akci jsem potkal Čechy z jiného sportovního oboru. A jak to tak bývá, každý sportovec zná nějakého toho fitness trenéra. A Jiří, jak se jeden z Čechů jmenoval, mi vyprávěl příběh o jednom známém osobním trenérovi. Popisoval mi, že se mu daří docela dobře, má hodně tréninků, v Ostravě je docela známý, dobře si vydělá. Ale nemůže...

Nejčastější chyby v marketingu fit podnikatelů

Jak tak procházím jednotlivá fit centra a studia při konzultacích, narážím postupně na řadu věcí, které jsou časté, anebo často si velmi podobné. A to zejména nedostatky v oblasti marketingu. Podívejme se proto dnes na časté chyby, které mohou v marketingu fit provozovatele potkat. Chyba #1: Nevím, pro koho přesně jsem Kdo? To je první zásadní otázka. Pro koho jsem. Bez...

Byl jednou jeden osobní trenér, aneb unikátní zaměření prodává

Měl jsem dnes jedno velmi příjemné poradenské setkání, kdy jsme pro dané fitness studio hledali jeho unikátní esenci. To, co ho odlišuje. Většina fitness, či studií skupinových lekcí nabízí prostě všechno možné. Všechny lekce, které například nabízí i to velké fitness centrum, které mají za rohem, ale zároveň i třeba Jumping, na který se specializuje nedaleké Jumping centrum. A ještě...

Někdy je dobré se na trendy vykašlat

Léto je tradiční období, kdy provozovatelé center přemýšlejí, jak svůj provoz obnovit, vylepšit, zvednout (i cenově) od podzimu. Často je to období, kdy se chystá podzimní rozvrh a více novinek bývá označováno jako lepší. Přece jen žijeme ve světě fitness, a tak pokud s novinkou nepřijdeme my, možná nám konkurence přebere část naší klientely, protože první přijde s novou...

Oslovujete 5 %, nebo 95 % svých zákazníků?

Odhady trhu ukazují, že v ČR průměrně navštěvuje fitcentra, studia skupinových lekcí a kluby cca 5% z celé populace. Nepodložené optimistické odhady hovoří dokonce až o 10 % obyvatel ČR. To znamená, že celkově se tu všichni perme maximálně o 1 milion klientů. Perete se o ně s ostatními i vy, nebo hledáte cesty, jak oslovit těch zbylých 90 – 95 % populace...

Čekat, nebo snít?

Říká se, že kdo sní, žije. Kdo sní, má vizi. Kdo nesní, vlastně nežije. A to platí i v byznysu, nebo hlavně v byznysu. Často se setkávám s majiteli fitness provozoven, kteří měli na začátku nějakou vizi, sen. Chtěli vybudovat něco, co jim dávalo smysl, nebo jen nabídnout něco, co doposud na trhu v jejich lokalitě chybělo. Postupem času, ať formou různých změn,...

3 jednoduché tipy, jak vtáhnout klienta do svého centra (a udržet)

Obecně se klient lépe vtahuje, pokud centrum funguje na bázi členství. Ne jen kvůli úvazku, který klient uzavírá, ale i kvůli možnosti lépe o něj pečovat. Čeští a slovenští provozovatelé si však stále volí cestu složitější formou jednorázových vstupů. I pro ně jsou však tyto rady užitečné. Vtáhnout klienta do děje lze totiž bez ohledu, na jaké bázi je fitness centrum provozováno....

Můžete být nejlepší, nebo nejlevnější

V průběhu prosince jsem si udělal malou tour po členských fitness klubech v Praze, které hlásají, jak jsou skvělé a většina z nich taky láká na nízkou cenovku. Nebyly to žádné oficiální návštěvy, prostě jsem jako potenciální klient vyzkoušel první vstup zdarma, který všechny nabízejí. Vyplynula z toho řada otázek. Třeba jak se proboha mohou uživit? Tento článek jsem napsal původně jako...

Získejte klienty zpět do vašeho fitness. Jak? Po telefonu

Nedávno se mi dostal do rukou článek listu Wall Street Journal, který popisoval studii Stanfordské univerzity, kdy bylo vybráno 218 cvičících osob, které rozdělili do 3 skupin. Jedna skupina cvičících cvičila bez jakékoliv motivace. Druhá skupina byla každý týden motivována pravidelnými telefonickými hovory automatického telefonního systému a třetí skupina byla týdně oslovována telefonicky odborníkem. Ano, jak se dá předpokládat,...