Někdy je dobré se na trendy vykašlat

PHOTO_20160602_132259Léto je tradiční období, kdy provozovatelé center přemýšlejí, jak svůj provoz obnovit, vylepšit, zvednout (i cenově) od podzimu. Často je to období, kdy se chystá podzimní rozvrh a více novinek bývá označováno jako lepší. Přece jen žijeme ve světě fitness, a tak pokud s novinkou nepřijdeme my, možná nám konkurence přebere část naší klientely, protože první přijde s novou zumbou či jiným zážitkem, které přesvědčí klienty, že mají ze stávajícího centra odejít.

Opak je však pravdou. Sice stejně jako v automobilovém průmyslu nebo v módě přicházejí novinky a staré auto zastará, stejně jako tričko z loňské kolekce už nemusí být v kurzu. Ale tady ve skutečnosti nejde o to, kdo přijde s větším „nesmyslem“, aby mohl říct, že přinesl něco nového, ale kdo pro klienty vymyslí způsob, jak snadno mohou dosahovat svých cílů.

Soustředíme se často na to, abychom klienty pověsili na nějaké popruhy, nebo je postavili na co nejvíc balančních podložek (protože nám přece říkali, že to nejvíc zapojuje core), ale skutečnost se nachází někde jinde. Může být zábava, pokud pomůcky a novinky zapojíme do tréninku. Ale víte, čeho chtějí vaši klienti dosahovat? Co je jejich motiv, proč chodí cvičit? A proč ti ostatní zatím cvičit nechodí?

Než přinesete nové trendy do svého centra, zkuste se podívat, jestli vám ve skladu náhodou už neleží pomůcky, které mají stejný efekt a nebo třeba mohou pomoci více v dosažení konkrétního cíle.

Letošní jaro bylo opět ve znamení dvou velkých veletrhů, FIBO v Německu a Rimini Wellness v Itálii. A musím říct, že zejména Rimini mě přesvědčilo, že ne každý trend by měl být automaticky zařazen do programu fitcentra.

Při hledání trendů, pokud znáte cíl svých klientů, se musíme zaměřit hlavně na trvalost. Možná jste si mysleli, že cycling či aqua aerobic je přežitek, ale přitom se znovu a znovu vrací na místo činu. Kdy? Vždy, když opadnou krátkodobé trendy a pomůcky, nebo se nové typy lekcí stěhují právě do toho skladu.

Krásné léto ve fitness podnikání!

Karel Jarušek
Dlouholetý marketér, obchodník, dříve osobní trenér, kterého opravdu baví pomáhat ať už v podnikání osobním trenérům, fitness projektům, fitcentrům a studiím skupinových lekcí a ukazovat jim i jinou (a lepší) cestu. V poslední době ho díky tomu někteří provozovatelé označují s humorem jako "Pohlreicha ve fitness". Je šéfredaktorem na českém a slovenském trhu ojedinělého časopisu o fitness podnikání Fitness Business, z pozice výkonného ředitele vede Českou komoru fitness a i vám může pomoci na cestě k úspěšnějšímu podnikání ve fitness, ať již skrze akademii Milionové fitness, nebo konzultací či školením na míru dle vašich potřeb.
Komentáře